Böcker jag vill läsa

1. History of Love av Nicole Krauss.
På min vanliga bloggrunda ramlade jag in på ett gammalt inlägg skrivit av niotillfem. Det handlade om hennes favoritböcker och filmer. En av böckerna var den här. Verkar underbart söt!
2. Remains of the Day av Kazuo Ishiguro.
Av de recensioner jag läst låter det som att man antingen älskar, eller hatar hans böcker. Men att han fick bookerpriset för "Remains of the Day"(eller "Återstoden av dagen" på svenska), lär väl betyda något?
3. Försök till Kärnfysik av Jonas Hassen Khemiri.
Detta är en novell skriven av Jonas Hassen Khemiri. Har egentligen redan läst den... Men jag ville ändå ha den med. Förundras alltid över hans skills. Finns att läsa här: http://www.dn.se/dnbok/forsok-till-karnfysik-1.869461
4. Så Går en Dag Ifrån Vårt Liv och Kommer Aldrig Åter av Jonas Gardell.
Jag har läst böckerna om Juha, och de gjorde mig aldrig besviken. Den här boken köpte jag för några månader sen, och den har stått i min bokhylla sen dess. Jag tycker att den förtjänar mer. Den ska läsas!
5. Regnbågen Har Bara Åtta Färger av Peter Pohl.
Förstår inte varför jag inte tar tag i att hitta den här boken av Peter Pohl. Har velat läsa den i över ett år, men det glömms bort gång på gång. Boken ska vara oerhört sorglig och gripande. De som läst den säger att det är en bok som verkligen fastnar. Sånt är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0